E-learning kursevi , voice over, čitanje i snimanje glasa (tekst do 10 min)
Dodavanjem snimljenog zvuka na slike (voice over srpski glas ili hrvatski glas) za video kurs ili elektronsko učenje drastično se može poboljšati učinak video prezentacija.
Dakle glas je važan, ali isto tako i kvalitetan zvuk, studijski uslovi u kojima se snima spikerski glas. Loš kvalitet zvuka može uticati na pažnju učenika ili polaznika kursa.
Koliko je važan spiker za video kurs, koji doprinos to daje kursu?
U saopštavanju informacija, razgovetan govor, pravilna dikcija kao i boja glasa su od velikog značaja za lako pamćenje tj. usvajanje gradiva.
Kurs koji se sluša umesto da se čita, znatno se lakše pamti , zatim dinamičan je i zanimljiv. Ključna stvar jeste da slušanje kursa umesto čitanja pomaže učenicima da se bolje sećaju. To je dokazao Edgar Dale, poznati američki pedagog.
Dakle u Americi su došli do potvrde i pružili odgovor na pitanje.
Prilikom učenja gradiva, čega se najbolje sećamo?
10% onoga što čitamo.
30% onoga što vidimo.
50% onoga što vidimo i čujemo.
50 % gradiva se usvaja kada gledamo i slušamo iskusni glas koji nas vodi kroz kurs. Ovo je znatno veći procenat uspeha. To se postiže kombinacijom slika i profi voice over – spikerski glas.
Stoga, dodavanje audiozapisa na eletronsko učenje ili bilo koji kurs ne samo da pruža bolju prezentaciju, nego pomaže ljudima da se sećaju onoga što čuli kroz podučavanje. Uspeh kursa je mnooogo veći.
Kvalitet zvuka je vrlo važan. Ovde se pre svega misli na tonski kvalitet studijskog snimka. Sa druge strane treba znati da nije svaki glas spikera pogodan za ovu vrstu čitanja. Boja glasa nije uvek presudna već način interpretacije kod elektronskog učenja.
Saznajte još → Da li se duže pamte reči koje izgovara muški ili ženski glas. Koji glas se duže pamti saznaćete ovde.